IKT eszközök az oktatásban

IKT eszközök az oktatásban

Közösségi oldalak

Instagram

2017. május 04. - Pixy13

Napjainkra a közösségi oldalak térhódítása miatt nem tehetjük meg pedagógusként, hogy hátat fordítunk nekik, és úgy teszünk, mintha nem is léteznének, de legalábbis a tanórán semmiképpen sem, mert "jó lesz a rég bevált fehér kréta és zöld tábla". Mivel az egyik szakom informatika, így pláne elképzelhetetlen ez az újításokkal szembeni elutasítás/ellenállás (bár meglepő módon ezt is tapasztaltam már informatikatanároknál). Ezért úgy gondolom, tanárként is merjünk lépni a közösségi oldalak irányába is, mert ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy "ott éljük az életünk", vagy "kiteregetjük a szennyest" (ezek az első védekezési érvek).

Mennyivel másképp állnak a diákok hozzánk és a tananyaghoz, ha látják, hogy számukra is érdekes és értelmes feladatokat csinálunk? Ha látják, hogy elfogadjuk őket (akkor is ha tudjuk, hogy nem olyanok, mint mi a "Mi időnkben"), ráadásul hozzájuk igazodunk? Rengeteget segíthet ez a közös munkán, és talán szívesebben is járnak órára, szívesebben tanulnak majd. Emellett pedig megmutathatjuk, hogyan lehet "értelmesen" használni ezeket az oldalakat, hogy van élet a szelfiken és ebédfotókon túl is.

Például az Instagramot hogyan használhatjuk fel az oktatás során? Erre találtam egy nagyon jó cikket, amit IDE kattintva lehet elérni. 6 módszert mutat arra egy tanár, ahogyan ő használja a diákjai körében, ezt pedig rövid tapasztalatokkal fűszerezi (a cikk egyébként angol nyelvű).

Emellett ami eszembe jutott, hogy én hol vehetném segítségét az Instagramnak informatikaórán: a képszerkesztésnél például. Informatikából tananyag minimum a Paint használata, de középiskolában azért már más képszerkesztő programot is tanulnak a diákok (például a Gimpet). Az is lehetne, hogy az órán készült képet Instagramra kell óra végén feltölteniük, vagy a házit úgy megosztaniuk. Ezzel úgy gondolom, igényesebb munkákat adnának ki a kezükből, és láthatnák, mennyi változata van ugyanannak a feladatnak (például ha egy témához kapcsolom a képszerkesztést, akkor is érdemes megnézni, ki mit hangsúlyozott benne, milyen eszközöket használt, stb.). Ráadásul anélkül tudnák megnézni egymás munkáját, hogy egy fél órát (vagy akár egy egészet) azzal töltenénk, hogy mindenki bemutassa a sajátját, ezt tanórán kívül is megtennék, hiszen ott van az Instagramon.

De lehetne az irodalommal is összekötni, és mondjuk egy fotómontázst készíteni  (és szépen megszerkeszteni) a kedvenc könyvükről, és később az lenne a feladat, hogy a többieknek ki kell találnia, melyik könyvre gondoltál. Ezt pedig szerintem nagyon élveznék (a találgatást legalábbis mindenképp), és ezzel jobban megismerhetik egymást (mi is őket), amivel a közösséget is formáljuk, ráadásul lenne kapcsolódási pontjuk egy másik tárgyhoz, és talán az is élvezné az informatikaórát, aki amúgy inkább az irodalmat szereti (ők jó bonyolult feladványokat adnának szerintem, és még élvezetesebbé tennék az órát) :).

A bejegyzés trackback címe:

https://moderntanarok.blog.hu/api/trackback/id/tr9012481727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása